Vragen?

Heeft u nog vragen over de zwemlessen?
Mail naar calluna@roompot.nl
of bel naar 0222-317888.

Activiteiten

Onze lessen worden gegeven in het laag- en winterseizoen. Opgave en/of verdere informatie kan worden gedaan bij de receptie van het zwembad of via het inschrijformulier.

Aquajoggen

Bij aquajoggen draagt u een wet-belt (een soort zwemband) om uw middel en jogt u een half uur in het water. Op de maat van de muziek worden allerlei oefeningen uitgevoerd. Zonder uw gewrichten te belasten kunt u heerlijk aan uw conditie werken.

Kenmerken aquajoggen

Aquajoggen is een vorm van bewegen in het water waarbij de weerstand die het water levert een belangrijke rol speelt. Regelmatig lessen leidt al snel tot aanzienlijke verbetering van het uithoudingsvermogen. Bovendien is het calorieverbruik 40% hoger dan bij vergelijkbare oefeningen buiten het water.

AquaFit

Een voldaan en fit gevoel heeft u na afloop van een les AquaFit. Fanatiek bewegen op muziek onder deskundige begeleiding. Elke keer staat er een andere bewegingsvorm centraal, waaronder bijvoorbeeld AquaRunning en AquaRobics.

Therapeutisch zwemmen

Therapeutisch zwemmen is drie kwartier zwemmen voor mensen waarvoor verstandig bewegen een must is. Het programma is steeds zo samengesteld dat iedereen op zijn of haar niveau mee kan doen. Wij variëren bijvoorbeeld van rustige gewrichtsoefeningen tot pittige conditieoefeningen. Van baantjes trekken tot spierversterkende oefeningen.

Trimzwemmen

Het trimzwemmen is een combinatie van gezelligheid en het verbeteren van de conditie. Het geeft u de mogelijkheid om zelfstandig uw conditie te verbeteren. Let op: trimzwemmen is alleen voor mensen met voldoende zwemvaardigheid.

Mobiliteit 55+ zwemmen

Dat bewegen belangrijk is voor de gezondheid, is algemeen bekend. Vooral voor senioren is het belangrijk dat de gewrichten en spieren soepel en fit blijven. Mobiliteit 55+ is een aquagym voor senioren met als doel het verbeteren van de conditie. In het water worden uw gewrichten minder belast. Terwijl u uw spieren versterkt en soepel houdt kunt u bij Mobiliteit 55+ op een leuke manier aan uw conditie werken. De variatie aan oefeningen werkt daar optimaal aan mee en u kunt steeds op uw eigen niveau meedoen. U moet zich echter wel zelfstandig kunnen redden in het water.